Pierwsze zajęcia fotograficzne z kadrowania mamy już za sobą. Przyszli słuchacze w różnym wieku: starsi i młodsi. Utworzyła się ciekawa, międzypokoleniowa grupa. Takie zróżnicowanie jest niezwykle przydatne we wzajemnej nauce i wymianie doświadczeń, choćby tych najmniejszych. Inny pogląd na fotografowanie i sposób komunikacji przez obraz ma dziesięcioletnie dziecko, inny osoba starsza, a jeszcze inny młodzież czy osoby dorosłe. Dzięki temu na zajęciach podczas otwartych dyskusji i prezentacji zdjęć wykonanych przez uczestników oprócz nauki zasad kompozycji obrazu istnieje możliwość spojrzenia na fotografię z różnej perspektywy, poszerzenia swoich horyzontów, odkrycia czegoś nowego.
Pierwsza lekcja dotyczyła reguły trójpodziału fotografii. Grupa mogła poznać zasadę mocnych punktów w obrazie oraz możliwości jakie dają poszczególne linie zastosowane w tej regule. Np. jaka jest zależność między liniami poziomymi a horyzontem oraz jakie odległości między nimi zastosować, by uchwycić to co dla fotografa jest najbardziej istotne. A już za tydzień druga lekcja o kadrowaniu i dyskusja na temat wyświetlonych zdjęć wykonanych przez słuchaczy z wykorzystaniem wiedzy z pierwszego spotkania. 🙂
Tekst E. Ko.